ADRESAT: Osoby prowadzące wystąpienia publiczne dla małych i dużych audytoriów.
CELE: Zapoznanie z zasadami konstruowania ciekawych prezentacji i wystąpień publicznych. Nauka umiejętności jasnego i zrozumianego formułowania myśli i prezentowania argumentów. Zgodnie z zaplanowanymi celami dobieranie i prezentowanie argumentów na forum publicznym. Projektowanie i prowadzenie logicznej i skutecznej prezentacji. Rozwijanie charyzmy prezentera wzbudzającego zaufanie u grupy. Praca z tremą i stresem przed i podczas wystąpienia.
Program szkolenia
16 godzin
1. Po co w ogóle występujemy publicznie- czyli o intencji:
- chcę być gwiazdą, czy dać coś z siebie,
- mam być sobą, czy naśladowcą,
- chcę być idealny czy efektywny.
2. Nasi słuchacze a my:
- po co przyszli nasi słuchacze,
- analiza potrzeb, oczekiwań audytorium,
- jak wzbudzić emocje i zaufanie słuchaczy,
- typy słuchaczy.
3. Przygotowanie prezentacji:
- cel główny prezentacji, konstrukcja prezentacji,
- argumentacja i uporządkowanie materiału argumentacyjnego.
4. Wywieranie wpływu na słuchacza:
- jak wyglądam i co tym wyglądem pokazuję,
- mowa mojego ciała,
- gesty niezbędne w prezentacji.
5. Mowa ciała (analiza gestów i zachowań):
- korelacja mowy werbalnej i niewerbalnej,
- budowanie porozumienia z rozmówcą,
- rekwizyty mówcy.
6. Ćwiczmy głos:
- emisja, barwa, nośność i siła dźwięku,
- ćwiczenia wyrazistości mowy (artykulacja i dykcja),
- wykształcenie najefektywniejszej barwy głosu,
- wyznaczenie kierunków rozwoju indywidualnego stylu komunikacji.
7. Koncepcje przyczepne – czyli jak sprawić aby prezentacja porwała ludzi.
- Prostota – jak najprostszy, krótki przekaz.
- Zaskoczenie – zaskocz słuchacza.
- Konkret – podaj kilka konkretów.
- Wiarygodność – podeprzyj się autorytetem lub badaniami.
- Wywołaj reakcję emocjonalną, wyślij emocje.
- Historia – opowiedz krótką historię.
8. Studium prezentacji w praktyce:
- Dlaczego zaczynamy słuchać z uwagą?
- Co jest elementem ”sprzedającym” nasze wystąpienie?
9. Żeby pokonać tremę.
- Rekwizyty anty-tremowe.
- Technika 3 X 60.
- Technika „GROM”.
PRZYDATNE INFORMACJE
Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta. Aby uzgodnić program prosimy o kontakt na e-mail tim@timtraining.pl
Zamówienie szkolenia może odbyć się zarówno poprzez KSAP u Kierownika Ośrodka Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego klaudia.wojciechowska@ksap.gov.pl lub poprzez TiM Training tim@timtraining.pl
Cena szkolenia zamawianego poprzez KSAP jak i TiM Training jest zbliżona.
2,834 total views, 2 views today