ADRESAT: Kadra kierownicza administracji publicznej.
CELE: Uczestnicy szkolenia nauczą się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi. Będą zarządzali konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod. Wykorzystają konflikt do rozwoju siebie i grupy. Nauczą się technik rozwiązywania konfliktów w procesie negocjowania. Poznają techniki manipulacyjne stosowane w konflikcie i nauczą się skutecznie bronić przed nimi. Przećwiczą wszystkie nowe umiejętności w praktycznych sytuacjach, wziętych z codziennej rzeczywistości. Nauczą się rozwiązywać konflikty na liniach pracownik – pracownik, przełożony – pracownik, pracownik – przełożony, pracownik – klient.
Program szkolenia
16 godzin
1. Definicja konfliktu.
2. Kiedy powstaje konflikt – prawdopodobieństwo wystąpienia.
3. Czy konflikt jest zjawiskiem negatywnym, czy pozytywnym – dyskusja i szukanie rozwiązań.
4. Pozytywne strony konfliktu- czyli jak przeramować konflikt na rozwój jednostki, zespołu, relacji – dyskusja w podgrupach.
5. Struktura konfliktu w sferach:
- wartości,
- relacji,
- danych,
- interesów,
- struktury.
6. Ankieta – style zarządzania konfliktami zadanie indywidualne:
- dyskusja nad wynikami z ankiety
7. Podstawowe założenia ludzi w konflikcie.
8. Fazy konfliktu (utajona, ujawniona, kulminacja, wyciszenie, porozumienie).
9. Techniki rozwiązywania konfliktów według Kratochvila.
10. Sposoby rozwiązywania konfliktów według Thomasa.
11. Niezbędne umiejętności w rozwiązywania i przeramowania konfliktów.
12. 7 kroków w rozwiązywaniu każdego konfliktu.
13. Jak rozwiązywać konflikty przy pomocy negocjacji:
- przydatne techniki negocjacyjne w rozwiązywaniu konfliktów,
- cechy dobrego negocjatora lub mediatora w konflikcie,
- „przykazania” negocjatora w konflikcie.
14. Różnorodne techniki negocjacyjne i manipulacyjne w konfliktach – jak stosować, jak się bronić.
15. Improwizowane scenki z codziennego życia urzędu, jako podsumowanie nabytej wiedzy i umiejętności rozwiązywania konfliktów.
PRZYDATNE INFORMACJE
Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta. Aby uzgodnić program prosimy o kontakt na e-mail tim@timtraining.pl
Zamówienie szkolenia może odbyć się zarówno poprzez KSAP u Kierownika Ośrodka Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego klaudia.wojciechowska@ksap.gov.pl lub poprzez TiM Training tim@timtraining.pl
Cena szkolenia zamawianego poprzez KSAP jak i TiM Training jest zbliżona.
2,263 total views, 1 views today