KATEGORIE ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO | ROZWÓJ PRACOWNIKA
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W BIZNESIE
SZKOLENIE DEDYKOWANE
CEL I ZAKRES SZKOLENIA
Przeprowadzono badania na grupie kilkudziesięciu tysięcy wybitnych menedżerów ,a ich wyniki zaszokowały świat biznesu. Okazało się, że jedynie niewiele ponad 15 % procent z nich posiadało wysokie IQ ( iloraz inteligencji). Pozostali jakimś „dziwnym” zrządzeniem losu radzili sobie znakomicie przy niskim poziomie owego ilorazu. Co więcej byli niezwykle kreatywni, potrafili przewidzieć wiele szans i wykorzystać je, unikać zagrożeń. Co takiego wyróżniało te osoby? Odpowiedź jest bardzo prosta. Potencjał naszej inteligencji składa się umownie z sub- potencjałów : ośrodka intelektu, ośrodka emocji i ośrodka działania. Większość z nas nieświadomie blokuje własny potencjał i przepływ impulsów informacyjnych pomiędzy tymi ośrodkami. Na szkoleniu odkryjecie Państwo niezwykłe złoża różnych talentów drzemiące w każdym z nas, ale skrzętnie ukryte lub nieświadomie zablokowane. Kiedy pozwolicie na ich rozwój i swobodny przepływ już nigdy nie będziecie chcieli przypinać sobie metek z napisami: „nie potrafię”, „nie chce mi się”, „Jestem słaby w…”. Zamiast nich w waszym codziennym słowniku pojawią się słowa; pasja, zaangażowanie, kreatywność, zabawa pracą, świetne relacje.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
- Zrozumienie „fenomenu” wybitnych menedżerów,
- zrównoważenie i rozbudowanie ośrodków inteligencji składających się na EQ,
- przebudowa relacji interpersonalnych,
- rozwój umiejętności świadomego zarządzania własnym stanem emocjonalnym,
- zrozumienie dynamiki emocji i procesów emocjonalnych u innych ludzi,
- ćwiczenie kompetencji budowania relacji w inteligentny emocjonalnie sposób,
- budowanie świadomości znaczenia inteligencji emocjonalnej jako komponentu kapitału przywódczego liderów,
- zrozumienie oddziaływania i wpływu emocji liderów na podwładnych ze szczególnym uwzględnieniem emocji sprzyjających ogólnej produktywności i jakości pracy zespołu.
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Współczesny menedżer – zaskakujące działanie zasady Pareto – 20 % menedżerów znakomitych i 80% słabych – wyniki najnowszych badań.
- Koincydencja Pareto i obalenie mitu o znaczeniu IQ – dlaczego wybitnych menedżerów poziom inteligencji emocjonalnej (EQ) jest znacząco wyższy? Współczesny menedżer czyli proporcja 80% EQ i 20% IQ.
- Koncepcje Inteligencji Emocjonalnej- różnice pomiędzy IQ a EQ. Poznanie głównych elementów EQ wg. Salovey’a, Meyera i Golemana; Model Arystotelesa i Plutchika.
- Czym jest Inteligencja Emocjonalna – definicja i składowe:
- samoświadomość – czym jest i kiedy się rodzi,
- samoregulacja – jakie są narzędzia samoregulacji,
- motywacja – w aspekcie automotywacji i motywacji zewnętrznej,
- empatia – czym jest empatia relacjach menedżerskich,
- umiejętności społeczne.
- Kiedy inteligencja emocjonalna zaczyna być bezwzględnie nieodzowna:
- efektywne zarządzanie kompetencjami społecznymi,
- wyznaczanie i realizacja celów skorelowanych z potencjałem,
- trafne decyzje biznesowe,
- budowanie struktury relacyjności w kontaktach ze współpracownikami.
- ośrodek intelektu,
- ośrodek emocji,
- ośrodek działania.
- Ośrodki Inteligencji człowieka – znaczenie i równowaga oraz implikacje braku równowagi: funkcje, wyzwania, zagrożenia:
- Autodiagnoza modelu inteligencji emocjonalnej EQ – wyznaczenie obszarów rozwoju i dominujących ośrodków inteligencji .
- Rola emocji i zarządzanie własnym stanem emocjonalnym:
- rodzaje emocji ,
- model postawy i miejsce emocji w dynamice zachowań człowieka,
- dynamika emocji,
- rozpoznawanie własnych emocji,
- rozwój samoświadomości emocjonalnej.
- Potencjał energetyczny złości i gniewu:
- co się kryje pod twoją złością,
- model “wulkanu” złości,
- inteligentne spożytkowanie emocji – mechanizmy automotywacji i zaangażowania.
- Zarządzanie emocjami w relacjach przełożony – pracownik:
- rozpoznawanie emocji u innych,
- adekwatne reagowanie na emocje innych ludzi,
- komunikacja “ inteligentna emocjonalnie”.
- psychofizyczne metody oddziaływania na przyczyny i skutki stresu,
- techniki integracji emocji,
- praca z gniewem- najsilniejszą emocją destruktywną i jej przeramowanie w siłę do działania,
- budowanie poczucia wewnętrznej wartości jako najsilniejszego czynnika rozwojowego,
- oddech połączony – technika codziennej integracji i regeneracji psychofizycznej,
- treningi Jacobsona i Schulza.
- Typy uzależnień behawioralnych skutkujące zakłóceniem EQ.
- Budowa programów rozwojowych przez uczestników przy użyciu narzędzi wycelowanych ściśle na indywidualne wyzwania.
- Techniki regeneracyjne, koncentracyjne i antystresowe sprzyjające rozwojowii EQ:
- Syndrom wypalenia zawodowego – rozwój EQ i zarządzanie sobą w stresie jako remedia.
- Podsumowanie szkolenia w formie budowy planu na okres 6 miesięcy służącemu rozwojowi EQ.
PRZYDATNE INFORMACJE
Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta.
KONTAKT
informacje +48.660 080 355 lub napisz do nas tim@timtraining.pl
WRÓĆ DO KATEGORII
♦ ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO ♦ ROZWÓJ PRACOWNIKA ♦ ROZWIĄZANIA SPRZEDAŻOWE ♦ OBSŁUGA KLIENTA ♦ WORK-LIFE BALANCE ♦ AKADEMIA TRENERA ♦ EVENTY I INTEGRACJA ♦ INDYWIDUALNE ♦
4,240 total views, 2 views today