KATEGORIA ROZWÓJ PRACOWNIKA
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
SZKOLENIE DEDYKOWANE
CEL I ZAKRES SZKOLENIA
Konflikty mają swoje podłoże w kilku ważnych czynnikach. Są nimi fakty, procesy, wartości oraz predyspozycje osobowości człowieka. O ile faktom i procesom poświęcane jest bardzo wiele miejsca na każdym szkoleniu, to wartości i predyspozycje osobowościowe bardzo często schodzą na drugi plan. Jest to podejście błędne gdyż to w jaki sposób widzimy fakty, uczestniczymy w procesach, oraz jakie wartości wyznajemy, zależy od naszego sposobu widzenia rzeczywistości. Na konflikt reagujemy agresją, wycofaniem, albo wchodzeniem w zależności. Na naszym szkoleniu nauczycie się Państwo przede wszystkim jak rozpoznawać źródła konfliktów i im zapobiegać. Kiedy zapobieganie się nie uda, jak skutecznie zarządzać zaistniałym konfliktem i jakie, zindywidualizowane metody stosować w radzeniu sobie z nimi. Konflikt może być znakomitym motorem rozwoju, ale tylko wtedy jeżeli będziemy traktowali go jako lekcję, a nie porażkę. Nad tym efektywnie będziemy pracować i wyposażymy Państwa w skuteczne narzędzia.
ODBIORCY
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i innych pracowników, którzy muszą zapobiegać lub rozwiązywać zaistniałe konflikty i przeciwdziałać ich powstawaniu.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Uczestnicy szkolenia:
- nauczą się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,
- będą zarządzali konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,
- wykorzystają konflikt do rozwoju siebie i grupy.
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Czym jest konflikt?
- typowe symptomy
- dynamika i fazy konfliktu
- po co nam konflikt
- strategie reagowania
- Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne.
- zła interpretacja faktów
- brak zrozumienia procesów
- konflikty w sferze wartości
- osobowościowe źródła konfliktów jako pra-podstawa wszystkich konfliktów
- Badanie osobowościowych czynników konfliktogennych.
- Rozpoznanie źródeł konfliktów o podłożu osobowościowym u partnerów zawodowych i osobistych.
- Mechanizmy związane z procesem komunikacji i powstawaniem nieporozumień w tym zakresie.
- Indywidualne scenariusze rozwiązywania konfliktów z różnymi typami osobowości.
- Kierowanie konfliktem.
- aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel
- plany działania
- warunki brzegowe do pracy z konfliktem
- wychodzenie z konfliktu
- kierowanie emocjami
- komunikacja w konflikcie
- Przeramowanie konfliktu na okazję do rozwoju.
- Stworzenie skutecznych mechanizmów zapobiegania, rozwiązywania i wykorzystania konfliktów do rozwoju zespołu i jednostki.
PRZYDATNE INFORMACJE
Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta.
KONTAKT
informacje +48.660 080 355 lub napisz do nas tim@timtraining.pl
WRÓĆ DO KATEGORII
♦ ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO ♦ ROZWÓJ PRACOWNIKA ♦ ROZWIĄZANIA SPRZEDAŻOWE ♦ OBSŁUGA KLIENTA ♦ WORK-LIFE BALANCE ♦ AKADEMIA TRENERA ♦ EVENTY I INTEGRACJA ♦ INDYWIDUALNE ♦
4,150 total views, 2 views today