Szkolenie
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM


KATEGORIA ROZWÓJ PRACOWNIKA

KLOCEK DUZYROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

SZKOLENIE DEDYKOWANE

 

 

KORZYSCICEL I ZAKRES SZKOLENIA

Konflikty mają swoje podłoże w kilku ważnych czynnikach. Są nimi fakty, procesy, wartości oraz predyspozycje osobowości człowieka. O ile faktom i procesom poświęcane jest bardzo wiele miejsca na każdym szkoleniu, to wartości i predyspozycje osobowościowe bardzo często schodzą na drugi plan. Jest to podejście błędne gdyż to w jaki sposób widzimy fakty, uczestniczymy w procesach, oraz jakie wartości wyznajemy, zależy od naszego sposobu widzenia rzeczywistości. Na konflikt reagujemy agresją, wycofaniem, albo wchodzeniem w zależności. Na naszym szkoleniu nauczycie się Państwo przede wszystkim jak rozpoznawać źródła konfliktów i im zapobiegać. Kiedy zapobieganie się nie uda, jak skutecznie zarządzać zaistniałym konfliktem i jakie, zindywidualizowane metody stosować w radzeniu sobie z nimi. Konflikt może być znakomitym motorem rozwoju, ale tylko wtedy jeżeli będziemy traktowali go jako lekcję, a nie porażkę. Nad tym efektywnie będziemy pracować i wyposażymy Państwa w skuteczne narzędzia.

 

PROWADZACYODBIORCY

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i innych pracowników, którzy muszą zapobiegać lub rozwiązywać zaistniałe konflikty i przeciwdziałać ich powstawaniu.

uczestnicyKORZYŚCI ZE SZKOLENIA

Uczestnicy szkolenia:

  • nauczą się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,
  • będą zarządzali konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,
  • wykorzystają  konflikt do rozwoju siebie i  grupy.

 

katalogPRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

 

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy
    • dynamika i fazy konfliktu
    • po co nam konflikt
    • strategie reagowania
  2.  Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne.
    • zła interpretacja faktów
    • brak zrozumienia procesów
    • konflikty w sferze wartości
    • osobowościowe źródła konfliktów jako pra-podstawa wszystkich konfliktów
  3. Badanie osobowościowych czynników konfliktogennych.
  4. Rozpoznanie źródeł konfliktów o podłożu osobowościowym u partnerów zawodowych i osobistych.
  5. Mechanizmy związane z procesem komunikacji i powstawaniem nieporozumień w tym zakresie.
  6. Indywidualne scenariusze rozwiązywania konfliktów z różnymi typami osobowości.
  7. Kierowanie konfliktem.
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel
    • plany działania
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem
    • wychodzenie z konfliktu
    • kierowanie emocjami
    • komunikacja w konflikcie
  8. Przeramowanie konfliktu na okazję do rozwoju.
  9. Stworzenie skutecznych mechanizmów zapobiegania, rozwiązywania i wykorzystania konfliktów do rozwoju zespołu i jednostki.

INFORMACJEPRZYDATNE INFORMACJE

Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta.

KONTAKTKONTAKT

informacje +48.660 080 355  lub napisz do nas tim@timtraining.pl


WRÓĆ DO KATEGORII
powrot♦ ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO  ROZWÓJ PRACOWNIKA  ROZWIĄZANIA SPRZEDAŻOWE ♦ OBSŁUGA KLIENTA WORK-LIFE BALANCE AKADEMIA TRENERA EVENTY I INTEGRACJA INDYWIDUALNE 

 

4,150 total views, 2 views today

(Visited 745 times, 1 visits today)
  • Pingback: Wywieranie presji - jak to działa? - TiM Training | ARTYKUŁY | CIEKAWOSTKI | INFORMACJE()