ADRESAT: Pracownicy administracji publicznej chcący podwyższyć swoje umiejętności komunikacyjne.
CELE: Szkolenie pozwala nauczyć się komunikować w sposób otwarty, czytelny i dostosowany do odbiorcy. Szczególnie przydatne będzie osobom, które opanowały już podstawy komunikacji i chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje, w jaki sposób budować zdrowe relacje komunikacyjne i wywierać pozytywny wpływ na otoczenie. Poprzez naukę technik i zasad, ale przede wszystkim przez zrozumienie własnego potencjału, ograniczeń, świadomych i nieświadomych schematów komunikowania się z otoczeniem przenosi proces komunikowania się na zupełnie nowy poziom. Umiejętność odczytywania subtelnych komunikatów pozawerbalnych, możliwość oceny, czy rozmawiamy ze wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem da uczestnikowi potężną dawkę wiedzy i narzędzi do budowy pozytywnych i otwartych relacji, zwiększy poczucie wartości w komunikacji, poprawi asertywność i wzmocni siłę przekazu.
Program szkolenia
16 godzin
1. Zaawansowana komunikacja interpersonalna i jej istota.
2. Dlaczego mamy problemy w komunikacji pomimo znajomości technik, narzędzi i zasad?
3. Dwuetapowe, poufne badanie indywidualnego profilu komunikacyjnego:
- eliminacyjne badanie testowe,
- badanie auto-refleksyjne.
4. Rozpoznawanie postaw komunikacyjnych i ich przyczyn w środowisku zawodowym i osobistym m. in.:
- perfekcjonistycznej, emocjonalnej, racjonalnej, sceptycznej, dominującej.
5. Pomocne komunikaty, w tym komunikat „JA”.
6. Komunikacja werbalna i niewerbalna – przypomnienie definicji i znaczenia.
7. Kanały przekazu i ich wykorzystanie i znaczenie w przekazywaniu informacji:
- słuchowy,
- wzrokowy,
- kinestetyczny.
8. Rola gestów, postawy i języka ciała w sile przekazu:
- gesty aktywizujące, podkreślające, wzmacniające i inne,
- postawa otwarta i zamknięta.
9. Dostrojenie jako element wywierania pozytywnego wpływu komunikacyjnego.
10. Zachowania asertywne:
- zabieranie głosu na szerszym forum (wystąpienia publiczne),
- konfrontacja przekonań,
- wyrażanie krytyki i pochwał, sztuka dowartościowania,
- asertywne reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę oraz pochwałę, z którą się zgadzam, bądź nie zgadzam,
- obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi.
11. Przekonujący język ciała – ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki, rola dystansu.
PRZYDATNE INFORMACJE
Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta. Aby uzgodnić program prosimy o kontakt na e-mail tim@timtraining.pl
Zamówienie szkolenia może odbyć się zarówno poprzez KSAP u Kierownika Ośrodka Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego klaudia.wojciechowska@ksap.gov.pl lub poprzez TiM Training tim@timtraining.pl
Cena szkolenia zamawianego poprzez KSAP jak i TiM Training jest zbliżona.
2,366 total views, 1 views today