SZKOLENIE
Prezentacje i wystąpienia publiczne.

 

do kogo skierowaneADRESAT: Osoby prowadzące wystąpienia publiczne dla małych i dużych audytoriów.

 

CELE: Zapoznanie z zasadami konstruowania ciekawych prezentacji i wystąpień publicznych. Nauka umiejętności jasnego i zrozumianego formułowania myśli i prezentowania argumentów. Zgodnie z zaplanowanymi celami dobieranie i prezentowanie argumentów na forum publicznym. Projektowanie i prowadzenie logicznej i skutecznej prezentacji. Rozwijanie charyzmy prezentera wzbudzającego zaufanie u grupy. Praca z tremą i stresem przed i podczas wystąpienia.

program szkoleniaProgram szkolenia

16 godzin

1. Po co w ogóle występujemy publicznie- czyli o intencji:

  • chcę być gwiazdą, czy dać coś z siebie,
  • mam być sobą, czy naśladowcą,
  • chcę być idealny czy efektywny.

2. Nasi słuchacze a my:

  • po co przyszli nasi słuchacze,
  • analiza potrzeb, oczekiwań audytorium,
  • jak wzbudzić emocje i zaufanie słuchaczy,
  • typy słuchaczy.

3. Przygotowanie prezentacji:

  • cel główny prezentacji, konstrukcja prezentacji,
  • argumentacja i uporządkowanie materiału argumentacyjnego.

4. Wywieranie wpływu na słuchacza:

  • jak wyglądam i co tym wyglądem pokazuję,
  • mowa mojego ciała,
  • gesty niezbędne w prezentacji.

5. Mowa ciała (analiza gestów i zachowań):

  • korelacja mowy werbalnej i niewerbalnej,
  • budowanie porozumienia z rozmówcą,
  • rekwizyty mówcy.

6. Ćwiczmy głos:

  • emisja, barwa, nośność i siła dźwięku,
  • ćwiczenia wyrazistości mowy (artykulacja i dykcja),
  • wykształcenie najefektywniejszej barwy głosu,
  • wyznaczenie kierunków rozwoju indywidualnego stylu komunikacji.

7. Koncepcje przyczepne – czyli jak sprawić aby prezentacja porwała ludzi.

  • Prostota – jak najprostszy, krótki przekaz.
  • Zaskoczenie – zaskocz słuchacza.
  • Konkret – podaj kilka konkretów.
  • Wiarygodność – podeprzyj się autorytetem lub badaniami.
  • Wywołaj reakcję emocjonalną, wyślij emocje.
  • Historia – opowiedz krótką historię.

8. Studium prezentacji w praktyce:

  • Dlaczego zaczynamy słuchać z uwagą?
  • Co jest elementem ”sprzedającym” nasze wystąpienie?

9. Żeby pokonać tremę.

  • Rekwizyty anty-tremowe.
  • Technika 3 X 60.
  • Technika „GROM”.

 

przydatne informacjePRZYDATNE INFORMACJE

 

belkaFinalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta. Aby uzgodnić program prosimy o kontakt na e-mail tim@timtraining.pl

belkaZamówienie szkolenia może odbyć się zarówno poprzez KSAP u Kierownika Ośrodka Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego klaudia.wojciechowska@ksap.gov.pl lub poprzez TiM Training tim@timtraining.pl


Cena szkolenia zamawianego poprzez KSAP jak i TiM Training jest zbliżona.

 

2,833 total views, 1 views today

(Visited 138 times, 1 visits today)